Fantomele

on
sursa: evz.ro
sursa: evz.ro

Când Steagu’ începea al treilea an de B în 2007, l-am întâlnit la Glina pe unul din foştii portari a echipei din anii ’60. Caniculă, un uşor miros de gunoi când se mai rătăcea câte o pală de vânt, 0-0 la pauză.

Facem coadă la unica ţâşnitoare de pe partea noastră de tribună. În spatele meu un moş care arăta ca vai de capul lui. Îmbrăcat cu un trening, pe cap cu o şapcă jerpelită, se bagă-n vorbă cu mine când a văzut că m-am întors şi m-am uitat la el. Felul în care spunea că „am apărat la Steagu’ în şaizeci şi” mi-a părut, la momentul acela, a avea valenţe de senilitate. „Haidu mi se zice!”, continuă moşul, rămânând apoi cu privirea ţintită spre o centrare imaginară. Dau din cap politicos şi după aia mă aplec să mă răcoresc de la ţâşnitoare. „Cine era ăla?”, mă întreabă băieţii când mă întorc de la apă. „Unu, răspund eu, zicea că a apărat la Steagu’ pe vremuri”.

Batem cu 2-1 pe Inter Gaz, ne bronzăm sub soarele Sudului, iar la întoarcere mă tot gândeam la nebunu’ ăla de moş. Parcă citisem sau auzisem ceva de un Haidu care să fi trecut pe la noi cândva, dar ce să fi căutat la meciul nostru tocmai la mama dracului? Ca să vezi cum timpul îţi răspunde la orice întrebare, dăm pe repede-înainte şi ajungeam aproape şapte ani mai târziu, adică în zilele noastre.

„M-au luat de la Braşov cu un Moskvich 403, pe la ora 17. Era 7 noiembrie 1964, o zi de sâmbătă.”

Cam aşa îşi începe Carol Haidu, într-un articol din Evenimentul Zilei apărut în ianuarie, rememorarea despre când şi cum a părăsit Braşovul. Poza articolului a fost cea care m-a şocat cel mai tare, pentru că înfăţişează acelaşi om, în acelaşi trening, cu aceeaşi privire pe care le avea şi în acea zi de august, la Glina, în prima etapă de „B” a sezonului 2007/08. Cei care l-au luat de la Braşov au fost, bineînţeles, steliştii. A jucat pentru clubul din Ghencea 10 ani, a luat un titlu şi cinci cupe cu ei. Pentru Steagu’, a apărat poarta în 41 de meciuri între 1961 şi 1964. Îşi face veacul prin Bucureşti.

Lasă un răspuns

