Ceva monden din anii ’60

În ziua de azi „super” fotbaliştii, „diamanetele”, „briliantele”, „perlele”, „prinţii” şi „Isaurele” fotbalului românesc ajung să conducă maşini de lux cu herghelii întregi sub capotă cu mult înainte de a învăţa cum se conduce decent mingea de fotbal pe gazon.

În anii ’60, Nicolae Campo (lustruind parbrizul maşinii), câştigător al Cupei Balcanice şi căpitan al echipei în „trilogia” cu Espanyol Barcelona, intra, în sfârşit în posesia unei maşini. Un Fiat 600D. Partea cea mai tare e că maşina nu a fost cumpărată din banii de contract (de fapt, salariul de la uzină), ci câştigată în urma unui CEC (Casa de Economii şi Consemnaţiuni). Da, bine, la vremea respectivă maşinile oricum erau rare pe străzile patriei, iar maşini străine nu-şi prea permiteau oamenii de rând. Cu toatea astea, dacă ar fi să comparăm Fiatul 600 al căpitanului Campo cu limuzinele conduse de aşa-zişi fotbalişti astăzi ne lămurim încă o dată de ce perioada aceea se mai numea şi a „fotbalului romantic”.

Iată şi o fotografie cu această micuţă bijuterie în variantă completă.

Câteva date tehnice:

  • A fost construită între 1955 – 1969
  • Numai 3,22 metri lungime
  • Motor pe spate
  • Viteza maximă între 95 (cu motorul de 633 centimetri cubi) şi 110 km/h (cu motorul de 767 cc)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s