Despre site-urile cu Steagu’

E părerea unui „navigator” într-ale netului, adică a mea, despre activitatea site-urilor ce se ocupă de FC Braşov, în special, şi de sportul braşovean, în general. Bag aici şi faza asta cu sportul braşovean pentru că situaţia e aceeaşi şi să nu creadă cei care administrează aceste site-uri că ar fi mai speciali sau că ar face o treabă mai bună.

No, bine! Înainte să-i dăm drumul, să vă zic şi care-s site-urile vizate: Steagu.ro, FCBraşovFans.ro, BraşovFans.ro şi Kronsport.ro

Pentru că nu-mi place fofileala iar diplomaţia nu este în cazul de faţă o opţiune, exemplele de „ce nu merge” şi „ce merge” vor fi însoţite de numele site-urilor vizate. Aşadar, să le luăm pe rând.

1. Steagu.ro

Se detaşeză de celelalte prin neadoptarea modei „copy-paste” a informaţiilor şi cronicilor despre meciuri. Remarc, totuşi, mai ales în ultima vreme, o disponibilitate spre scandal. Spre a crea articole ce incită. Probabil adminul consideră că nu face decât să supună spre dezbatere o problemă, însă absenţa lui printre comentariile ulterioare pe baza unui articol respectiv, duce la o escaladare a conflictului. Ok, pe limbaj normal. Unu’ zice ceva aiurea. Altu’ sare şi el. Mai sar vreo trei. Adminul intervine prea puţin. Aşa se ajunge de la a discuta despre ceva la atacuri la persoană.

O altă bilă neagră ar fi dispunerea în pagină a informaţiilor. Personal, mi se pare un stil inestetic şi deloc prietenos. O bilă… gri, să-i zic, ar fi dorinţa de a face articole promoţionale cu Steagu’. Bila e gri şi nu albă pentru că pe acele articole promoţionale, fulare sau fanioane, apare numele site-ului. Înţeleg dorinţa de publicitate, doar sunt student la Comunicare şi Relaţii Publice, dar stilul abordat îndepărtează foarte mulţi oameni ce ar fi interesaţi de achiziţionarea a astfel de produse.

Recapitulare:

Nu-mi place predispoziţia spre scandal şi dispunerea în pagină a informaţiilor şi a reclamelor.

Îmi plac iniţiativele de marketing, trase în jos însă de publicitatea obsesivă. Îmi plac avancronicile sau cronicile ce au notă personală.

2. FCBraşovFans.ro

Dacă la primul site domină, cel puţin în ultima perioadă, comentariile scandaloase, aici lucrurile sunt mai domoale. Mă leg şi aici de layout-ul site-ului, adică de aranjarea în pagină. Din nou, ca şi mai sus, există o senzaţia de impersonalitate.

Un plus sunt articolele „la sentiment” ce apar uneori pe site. Prea rar, din păcate. Altfel, consider că la capitolul avancronici/cronici ar trebui lucrat mai mult, pentru a li se da o notă mai personală, nu doar de a oferi date statistice despre meci, ce de altfel pot fi găsite pe alte site-uri de profil. Atenţie, nu eliminate datele statistice despre meci ci doar completate cu câteva scrieri care să dea culoare cenuşiului.

Dacă site-urile de mai sus se prezinză într-o lumină relativ bună, pentru următoarele două nu prea pot găsi cuvinte de laudă.

3. BraşovFans.ro

Când nu abuzează în moda „copy-paste”, adminul site-ului abuzează limba română în tentativa sa de a crea articole cu notă personală. Este pus accentul în special pe scandal, tabloidizare, dispunerea în pagină este total neatractivă iar veridicitata informaţiilor venite „în nota personală” au grad ridicat de lipsă de veridicitate.

4. Kronsport.ro

În primul rând numele poate induce în eroare, site-ul tratând (copy-paste) tot felul de subiecte, nu doar de sport, aşa cum sugerează numele său.

A avut o tentativă de marketing, însă aceeaşi nevoie de publicitate a făcut ca fularele să fie încrustate cu numele site-ului. Personal, mi se pare o chestie de lipsă de respect faţă de suporteri. Respect că vreţi să faceţi materiale promoţionale, dar faceţi-le ca lumea! După ce că oricum piaţa „stegară” e un deşert imens, alternativele oferite de voi ar trebui să aibă standarde ridicate.

Remarcăm şi aici moda „copy-paste” precum şi puţinele fotografii ce ni se oferă în „super galeriile foto”, asezonate cu un watermark ce deranjează. Altfel, articolele personale tind să evidenţiaze un potenţial conflict. Aceeaşi problemă şi aici, cu dispunerea în pagină. Parcă prea multe informaţii pe metru pătrat. Acuma, n-ar fi un bai aşa de mare dacă informaţiile acelea ar fi chestii de bun gust şi care chiar au de-a face cu tematica site-ului, nu doar aruncate pentru a umple pixelii ecranului.

E clar că lumea încearcă să facă Steagul şi sportul braşovean cunoscut. În privinţa Steagului, săgeata nu urcă decât în sus, în ciuda diferitelor probleme semnalate aici. Cu promovarea sportului braşovean stăm mai rău. Stăm rău nu pentru că nu am avea despre ce scrie sau ce promova, dar pentru că ne complacem în mediocritate, în ştiri evazive şi articole pierdute prin mulţime.

Dacă v-am supărat, nu-mi cer iertare, pentru că aşa se vede din partea astalaltă a monitorului. Cel puţin bucuraţi-vă de publicitatea făcută.

18 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. ciprian spune:

    Nu ma supara in nici un fel critica. Dreptate exista in ceea ce scrii. Dar in legatura cu materialele promotionale, ar putea fi o discutie.
    Este vorba de drepturile de a folosi numele FC BRASOV si sigla. Crezi ca nu mi-ar fi la indemina sa creez fulare cu acestea? Ba chiar mai mult, lumea ma intreaba de ce nu folosesc sigla noua (in sfirsit avem si noi o sigla cit de cit).
    Sincer, in cazul unei calificari in finala, mi-as fi calcat pe… toate cele si as fi riscat cu un fular „FC BRASOV-CFR Cluj, FINALA CUPEI ROMANIEI 2010”.
    In ceea ce priveste articolele generatoare de scandal, nu am facut decit sa aduc in discutie niste probleme care mocnesc, dar nu explodeaza. Cind acel foc nu va mai fumega, avem sanse sa reconstruim ceva la Brasov, in ceea ce priveste galeria. Poate nu i-am tras de mineca suficient pe unii, poate altii au luat-o putin pe alte carari. Insa doar ii pot atentiona, nu si forta sa faca unele lucruri. Acest site nu este al meu, este al suporterilor. Este deschis oricarei opinii, daca e decenta. In rest, numai de bine.

    1. Răzvan Ionuţ Dobrică spune:

      Cred că există problema asta legată de posibilitatea de a utiliza numele și sigla, dar la fel cred că te cramponezi prea mult de ideea asta. Un băiat din peluză, spre exemplu, a făcut vreo două serii de fulare în care a folosit numele „FC Braşov” cât şi sigla nouă.

      Plus de asta, se poate crea un brand, „Steagu’ „, că tot se numeşte aşa şi site-ul tău, pe care l-ai putea utiliza pentru viitoarele modele. Desigur, fără acel „.ro”, dar asta e o chestie de gust.

      Altfel, ridică ştachetă cât mai sus 😉

  2. stegaru' spune:

    FCBraşovFans.ro e destul de ok… se poate discuta ok, nu sunt jigniri si afli cam tot, inclusiv deplasari etc

    Steagu.ro a fost pana de curand cel mai bun. dar acum numa jigniri la comentarii… iti vina sila cand vezi ce e acolo, mai mult iti vine sa te lasi de echipa asta! dar vad ca si promoveaza asta, probabil ca le creste traficul sau ceva. e pacat.

    1. ciprian spune:

      nu sunt de acord cu jignirile de nici un fel.. dar cu toate astea, daca au fost jigniri al adresa adminului(cu vorbe decente, nu injuraturi), le-am lasat pe site(steagu.ro). intotdeauna am promovat decenta (sau cel putin am incercat). pe de alta parte, nu eu sunt responsabil ca cei care pun comentarii nu stiu sa scrie corect romaneste sau injura. daca observati, exista o cenzura a cuvintelor deocheate pe site. in rest, fiecare are drept la propria opinie. au fost persoane care au „inundat” cu comentarii unele articole, manifestindu-si frustrarile personale (deloc obiective). daca urmariti posturile mele (admin), am incercat de fiecare data sa aplanez lucrurile, sa-i fac pe toti sa lase cite putin de la ei.
      legat de articole, nu au fost sa genereze scandal. pur si simplu asta am gindit, a fost o atitudine a site-ului legat de anumite evenimente, punctuale sau nu: de ce se injura la meciuri, de ce lumea nu vine in galerie s.a.m.d.
      am decis sa iau atitudine si sa scriu despre aceste lucruri care ne dor pe toti (bine, doar pe o parte din noi). si am mai spus-o: site-ul este deschis tuturor suporterilor, d’aia este facut. daca as incepe sa blochez pe unul, pe altul, as ajunge curind sa anulez partea de comentarii. si ar fi pacat, pentru ca exista multa lume care are cu adevarat ce sa spuna (vezi doar ultimul articol, „Parerea unui suporter”).
      sper sa se inteleaga aceste lucruri, mai ales de cei cu mintea mai luminata, ca de la ceilalti nu poti avea asteptari.

  3. Raul spune:

    Steagu.ro este un site foarte bun. Fiind plecat din tara , acest site este singura mea sursa de informatie despre FC Brasov. Are articole bune , iar cronicile de meci sunt cat de cat pertinente. Dar nu pot sa nu fiu de accord cu Razvan, cand spune ca site-ul are in ultima vreme o ”disponibilitate spre scandal”. Intru pe acest site de ani de zile , si tocmai de aceea imi este foarte usor sa aprob afirmatia lui Razvan. Nu pot sa zic ca ma deranjeaza …..dar parca astfel de articole ii dau site-ului un aer de tabloid (Incredibil, Soc, Senzational etc.)

    @ Razvan : vreau sa iti zic ca ma bucur foarte tare de tot ce scri tu pe acest blog. E o adevarata placere sa citesc articolele tale. Poate ar trebui sa faci un duet cu Ovidiu de la steagu.ro ….. cred ca nu ati avea concurenta.

  4. Calare pe ei! spune:

    E normal sa fie stiri copy/paste… pai oamenii astia sunt ziaristi? ce vrei sa sune ei la vama sa ia declaratii… sa fuga la conferinte si sa stea la birou sa compune stiri? sunt unii platiti sa faca astea, ei au alte treburi care le ocupa timpu: munca/scoala etc Mie imi convine sa gasesc stirile din toate ziarele locale sau nationale despre Steagu intr-un loc, sa nu mai iau la rand siteurile ziarelor si sa stau sa caut.

    Ce nu-mi place, si sunt de acord cu voi… cand vad ca se incearca creearea unor conflicte.

    1. Răzvan Ionuţ Dobrică spune:

      Ştirile copy-paste cu declaraţii înainte şi după meci ale conducătorilor, antrenorilor sau jucătorilor nu deranjează deloc. Deranjează când site-ul e făcut doar din astfel de articole (vezi BraşovFans şi Kronsport).

      Din când în când, o părere pertinentă despre un subiect în cauză care să provoace la dezbatere (nu scandal!) ceilalţi suporteri e absolut necesar. Vezi ultimul articole de pe Steagu.ro, e pur şi simplu minunat!

  5. Steagu! spune:

    Cipri dar daca zici ca siteul tau e deschis suporteriilor , am auzit cand au facut baietii din galerie deplasarea la vaslui te-au rugat sa bagi si la tine pe site anuntul si din pacate nu a fost bagat! PAcat!

    1. ciprian spune:

      @Steagu’
      Acea poza nu am primit-o pe nici o cale.
      Legat de plecarea la Vaslui:
      http://www.steagu.ro/index.php?id=1126&cat=1
      Am scris depsre plecare imediat dupa meciul cu Dinamo, din Groapa, de cind mi-a ajuns informatia la urechi. Ulterior, ea a fost pusa in multe comentarii. Daca chiar vrei, iti pot da toate comentariile. Loc pentru acel banner n-as fi avut, intr-adevar, dar nici nu l-am primit.

  6. Rareș spune:

    Mă văd nevoit să-i iau apărarea lui Dobrică: https://steagulrosu.wordpress.com/2010/04/10/hai-la-meci/ 🙂 A scris sau nu despre deplasarea la Vaslui?

  7. Coco spune:

    Imi place asta cu Copy-paste ….

    1…fularele au fost facute sa se poata plati hostingul.. Si apropo de watermakul de pe poze. Daca am fi toti de onoare si nu am lua poze fara a cere voie, sau macar sa trecem sursa, te asigur ca nu as mai baga acel watermark.

    2.Despre stiri. o mare parte din stirile de sport din Brasov sunt scrise de kron, ca mai sunt si luate, asta e partea 2. Noi cand le luam, le luam cu tot cu sursa.

    3. Nu vreau sa ma laud, dar la cate a facut KRONSPORT pt suporteri.. mi-ar fi rusine sa vin si sa atac. Nu conteaza ce a facut ca nu ne laudam, dar iti promit ca de azi nu vom mai ajuta in nici un fel. sa vezi atunci cand e de bine.

    \Take care…

    1. Răzvan Ionuţ Dobrică spune:

      Coco, mon cher, hai să nu patetizăm. Eu criticam design-ul fularelor, faptul că aveau numele site-ului pe ele, nu faptul că au fost făcute. La cât de săracă e piața în materie de articole cu Steagu’ o fi orice binevenit, dar hai să păstrăm decenţa.

      Poţi rezolva problema pozelor şi cu un watermark care să deranjeze mai puţin, sunt convins de lucrul ăsta. La urma urmei, ideea e de a vedea poza nu de a încerca să-ţi dai seama ce e în poză.

      Altfel, chiar nu înţeleg ideea asta. Dacă cuiva nu-i place ceva şi zice de ce nu-i place, se numeşte atac? E critică, nu atac! Ai făcut şi chestii mişto, prima care-mi vine în cap acuma e faza cu formularul pentru a se procura abonamente la peluză dar în rest? Chiar acuma sunt pe site la tine şi văd un clip cu un gol dat de Rădoi la cămile, cu o piesă de teatru, cu ceva Watumi şi alte alea. Câte din astea au de-a face cu Kronstadt Sport? Prea puţin, mon cher.

      Decât să te isterizezi mai bine te-ai gândi dacă nu sunt nişte adevăruri pe aici 😉

  8. Coco spune:

    E simplu Dobrica, daca nu stii ceva intrebi. Kronsport-ul actual isi va schimba numele, iar noul Kron va fi doar de sport.

    Asa arata pozele acum : http://1.bp.blogspot.com/_xhSWxU6gDm0/S6vYgcQCCyI/AAAAAAAAAeo/mdXMV338V8Q/s1600/DSC_9185_cr.jpg

    asa aratau : http://art-foto.ro/images/gallery/display/DSC_8412_cr.jpg.jpg

    UIte schimbarea , mai mari si cu watermark cu opacitate mai mica. Pentru ca am pus poze si fara watermark si le-am gasit pe site-uri din Brasov cu alt autor.

    Nu ma isterizez, doar imi apar ideea.

    La fulare e simplu, nu-ti plac nu cumperi. Gata…. Alea au fost facute cu un scop, ( scrie in comm anterior )

    Si apropo, daca mai tii minte proiectul, vreau sa-ti zic ca nu ai mai raspuns la tel si nici nu a fost frumos cand ai confirmat o intalnire si nu ai aparut, asta in cazul in care nu-ti amintesti ca nu ai mai raspuns si nu ai dat un msg.

    BFT

    1. Răzvan Ionuţ Dobrică spune:

      :))) Coco, da’ eu-s miliţia internetului să întreb ce are fiecare de gând să facă cu site-ul lui? Să facă fiecare ce-l taie capu’ din partea şi basta! Ţi-a scăzut cifra de afaceri 110% din cauza criticii mele negative? Pentru că zău dacă-ţi înţeleg reacţia.

      Am înţeles scopul fularelor, dar tu văd că eşti berbec şi te cramponezi de ideea cu plătitul hostingului. Ideea era simplă: nu puteai să faci fularele alea fără să scrie Kronsport.ro pe ele? La urma urmei e site-ul tău, deci nu poţi spune că primeai bani de undeva pentru reclama site-ului.

      Altfel, mă bucur că, după un obicei bine înrădăcinat în conştiinţa umanităţii, în lipsă de alternative, începem să dezgropăm morţii.

  9. Coco spune:

    Tzapule, atata timp cat iti dai cu parerea e normal sa intrebi.

    Daca nu-ti convin fularele de la Kron, cumpara de la Steagu.ro…

    1. Răzvan Ionuţ Dobrică spune:

      Păi cum se cumpăr de la ei dacă şi acolo se pune site-ul pe fular? 😐

  10. ceoameni! spune:

    ba baiatule tu nu esti in stare sa faci niste prapadite de steaguri si critici pe altii care realizeaza ceva? doamne… hai sa emigram ca aici n-ai cu cine… tot mereu aia care se zbat si fac cate ceva isi iau si injuraturile.

    1. ciprian spune:

      sa stii ca nu e vorba de a critica pe cei care fac ceva. dar uneori iti este bine tie sa vezi cum se vede din exterior ceea ce faci. poate tu faci gresit si ai impresii false. e o vorba: cine doi iti spun ca esti beat, te duci si te culci. pentru mine, ca administrator de site, imi foloseste foarte mult orice parere. ca nu le adopt pe toate e si dintr-o incapatinare de-a mea (ca-mi spun ca eu am dreptate), dar poate nici celalalt n-are dreptate in totalitate. ca urmare, in urma criticilor, am mai modificat ceva la fular… eu nu pot decit sa-i multumesc lui razvan pentru critici

Lasă un răspuns

